Eerste maj crossen

Gokväll i stugorna, vissa saker glömmer man fort. Man glömmer hur trött man blir av cykelcross. Man glömmer hur kallt det kan vara att ta hand om skitig utrustning efteråt. Vissa saker glömmer man men behöver påminnas om. Man glömmer hur förbannat kul det är med cykelcross. Man glömmer hur glada alla folks är över att få komma och köra sig blåtrötta i 40 minuter. Man tenderar att glömma vilken fantastisk sport cykelcross är, det ska jag aldrig glömma igen även om jag gärna för tillfället glömmer hur jobbigt det är. Mina ben berättar just nu för mig vad dom tyckte idag, vi blev glädjande nog närmare 10 st som ville bli sjukligt trötta. Banan var torr och snabbåkt även om merparten av rejset präglades av regn. Sandpartiet var idag snuskigt svåråkt kunde fler än undertecknad vittna om, cyklade bara genom det två av fem varv, två gånger klotade jag, en gång fick jag klicka ur och springa.

Annars fick jag en bra start och ledde allt fram till sanden på första varvet, när sedan Kimpan Wiklund mountainbike junis extraordinaire cyklade uppför sandbacken på varv ett stod det klart att vi andra rejsade om andraplatsen. AK var snuskstark och när jag vinkade fram honom för farthållning så fick jag släppa, att jag sedan var sopig tekniskt idag hjälpte föga. Hade honom inom synhåll något varv innan jag tog in och insåg att det skulle nog kunna gå vägen att plocka hem honom. Det hade gått om jag inte på näst sista varvet hade lagt mig i sanden igen. Kul. Muttrade lite och insåg väl att jag inte hade mer att åka för än för att det var kul och för att bli trött, det vill säga inte lite då! Oja, jag blev trea! Och man vill ju tacka sina fantastiska barn som entusiastisk hejjade på alla!

Alla var nöjda och glada efteråt vilket är det viktigaste. En effektiv timmas träning, cykelcross är fantastisk på det viset, det behöver inte ta en hel dag för att man ska vara sopslut. Nu får en bildkavalkad avsluta det här inlägget!
Skärmavbild 2015-05-01 kl. 17.57.53
Björn och underteckad strippar inför starten. Foto: Grannen

Skärmavbild 2015-05-01 kl. 17.58.18
Uppställning inför start… Är det ”rejs” så är det kortbent som gäller, så även kortärmat idag.

Skärmavbild 2015-05-01 kl. 17.57.35
Genom sanden, höll mig på hjul denna gången…

16711701263_4669f9065a_z
Igångdrag på en Scarponi-växel… Alltid lika kul och brännande i låren…

Skärmavbild 2015-05-01 kl. 18.20.05
Runt det lilla trädet i sanden med urstarke AK på hjul…

Kommentera

