Intervallmåndag!

Skärmavbild 2015-05-04 kl. 18.43.58
Gokväll, uppdaterade väl mjukvaran på min Stages wattmätare idag, sånt är ju bra att göra emellanåt. Inte för att det hade räddat lunchens intervallpass men ändå.

Det var en jävligt hektisk dag på jobbet och jag var i valet och kvalet om jag ens skulle ta lunch. Kom dock fram till att jag skulle bli en gladare och bättre medarbetare om jag fick bli svintrött i en timma och sedan komma tillbaka. Det funkar. Alltid. Sedan kanske inte benen funkade så bra idag. Planen var 4 x 4′ med 3′ vila, tyvärr präglades dom tre första av korsningar med stopp och ett vägbygge vilket hackade upp det och gjorde det svårt att hålla siffrorna uppe. Men stopp eller ej så gick det inte att blunda för det faktum att jag inte kunde applicera samma tryck som för två veckor sedan. 293/289/285/319W blev utfallet. Tänkte köra nytt wattrekord för en 4:a i motvinden på den sista, det började jättebra. I 90 sekunder sedan blev jag jättestum, jättestum. Kunde plocka upp resterna av mig själv och avsluta sista 30 sekunderna drägligt. Sedan var det ju en fest att rulla tillbaka i motvind till kontoret. Men oavsett utfall så är man ändå glad och nöjd efteråt.

Har känt av allergin mer under dagen vilket såklart kan spela in en del. Eller så är det bara bajsben ditsatta under natten så kan det ju också vara. Två lugna dagar nu med rätt oklar träningsplanering så blir det urblåsning på klubbpasset på torsdag kväll så ska benen väl ändå vara okej att tävla med på söndag. Det är vad jag hoppas iallafall, men man kan ju aldrig så noga veta.

Nu ska jag åka ner på stan och hämta hem äldsta sonen sedan ska jag koncentrera mig hårt i soffan!

Kommentera

