Lill-lördags-recap

Hej på er, igår cyklade jag väl ute. Kortbent. Första träningsrundan för i vår, kortbent alltså. Barnen kollade film och jag hade clearat med dom underbara liven om deras pappa kunde sticka ut och rulla en timma, det var såklart okej. ”Det behöver du inte säga till om” replikerade 6-åringen. Jag tyckte dock att som ansvarsfull förälder att det var säkrast att säga till. Skönt ändå att det funkar att göra sådär med pojkarna då och då. Dom vet ju iofs att dom får tillbaka en ännu gladare pappa så, win-win!

Fick sällskap av Contis och vi rullade ut mot Skultuna i kvällssolen, vi sprätte några gånger, eller Contis sprätte ifrån mig rättare sagt. Lite allergitunghet bor i kroppen så den känns inte direkt pangig för tillfället! Blev iallafall en timma och 27 km in på kontot, lugnt och fint förutom sprättandet.

Ikväll ska det köra spurtrundan med klubben efter att jag lämnat barnen. Räknar med att köra mig sjukt trött som en bra genomkörare inför Skandis GP. Följer upp med Oggendsessie på fredag morgon, det kan bli tufft det också, är inte benen vakna sedan så vet jag aldrig om dom kommer vakna.

Kommentera

