Skandis GP -rejsrapport!

Sådär, nu gör jag inte många knop till idag. Ska softa i soffan till Girot, dricka kaffe och äta watt-säkrande kakor. Jag har gjort många jobbiga saker i mitt liv genom löpningen. Jag har sprungit Terräng-SM runt slottet i Uppsala. Inget och jag menar inget kan mäta sig med hur det var att köra Skandis GP. Men så var det väl som den gode Anders Adamsson som var speaker sa, att det är den hårdaste GP-banan i hela Europa. Men det var en ball inramning att på helt avstängda vägar få köra i centrala delar av en svensk storstad, det kan jag i efterhand tycka var riktigt häftigt. Banan i sig är 2 km lång och innehåller varje varv den fruktade backen upp till slottet. Lägg till några 90 gradare på kullersten och blött underlag så blir det rätt spännande.

Från klubben var det jag, Quintana, Lette-Roberts som tillsammans med 30-talet andra cyklister gav oss iväg. Tyckte jag satt med riktigt bra hela första varvet, tyvärr var klungan samlad till varvning, hade lite hoppats att den redan spruckit av. Det gjorde den dock på varv två, jag satt med i svansen på den men kunde inte gå med när det sprack på riktigt och sedan blev det mest var och en för sig själv med grupperingar av cyklister längs hela varvet. Många klev säkert av också då banan är en riktig bendödare.11257725_10153269669853913_285192381_n
Fortfarande lite zapp i benen här, det skulle väl bli värre… Foto: Ubbebanan

När jag solo såg att det var 10 varv kvar om dom 15 som skulle köras insåg jag att det skulle bli hårt att hålla undan från täten och därmed få ett resultat då varvade åkare plockas av och får ett DNF. Ville dock hemskt gärna få med mig ett resultat så jag valde att sälja mig sjukt dyrt. Jag betalade med ben, lungor och pannben. Kunde dock inte hålla täten bakom mig och med 3 varv kvar plockade kommisarien av mig vid varvning. Benen tackade för det, hjärnan var lite ledsen. Samtidigt var jag glad att jag vågade köra ett så tufft race under tuffa premisser (det blöta underlaget) och jag gav verkligen allt. Mer kan man inte begära av sig själv.
11210218_10153269666153913_663080608_n
Nu lider väl gubben svårt…. Foto: Ubbebanan

Jag kan dock redan vara sugen på att köra det nästa år då jag vet vad som väntar. Drämde in med 292 W normalized power så lite tufft var det väl ändå…

Lette-Roberts körde starkt och körde in med andragruppen! Nu Girot!

3 reaktioner på ”Skandis GP -rejsrapport!

  1. Bra kämpat! Jag stod och hejade på er lite vid Domkyrkan de första varven innan jag var tvungen att bege mig iväg på annat, men det var skoj att hinna se lite i alla fall.

  2. Ping: LVG-säsongen 2015 – the sammanfattning | swyzak

Kommentera

