Regnig snabbdistans

Skärmavbild 2015-05-13 kl. 13.14.09
Brände väl upp till klubbträningen igår i det fina regnvädret (ja, bilden är från i måndags när det var fint). På grund av orsaker så körde jag till sist solo ändå, var lite osäker på vad jag skulle köra in i det sista, visste att jag ville bli trött iallafall. När jag rullade ut kände jag att någon hade mejslat på mig bra ben, det är ju alltid gott att känna så. Kan det ha varit den i allra högsta grad HCHF-mässiga lunchen jag åt månne? Planen blev då att köra snabbdistans, jag har i mina dagar kört mycket snabbdistans på löpning, på cykel har det blivit mindre av den varan. Jag tror definitivt att det kan vara bra att åka under en längre period med bra tryck i pedalerna. Orkade hålla bra effekt till jag närmade mig Sura, benen blev lite sura (omedveten dålig ordvits) i Snöplogsbacken, men knöt ändå ihop det med att inte vika ner mig mellan Ramnäs och Skultuna. I Skultuna slog jag av och rullade bara av, lite låg på energi men med en bra känsla hela vägen, krisen var aldrig i närheten, sådana där ben borde man ha oftare…

Kommentera

