Godmorgon på er!

Skärmavbild 2015-05-19 kl. 07.59.45
Så här fint var det väl imorse när jag tog mina morgonsega ben och vevade mig till jobbet. Innan frukost dessutom, det hör inte till vanligheterna för mig, men ibland så, tur att jobbet dukar upp frukostbuffé då. Dessvärre ser det inte ut att bli lika fint väder på kvällens intervaller med Contis och Tuna-Jim, det blir till att sitta på rulle och dricka vägvatten alltså. Japp, jag planerar att gå all-in på intervaller ikväll trots att det är Mälarcupens deltävling – Barkarölinjet på onsdag kväll. Jag tänker att två dagar i rad med hårdkörning kan vara bra ibland. Oja, skrapade ihop 2 mil på 45 minuter imorse, en bra start på dagen iallafall.

Igår efter jobbet teamade jag upp med Contis och så rullade vi lite fint och avhandlade allt mellan himmel och jord, vi fick även uppleva både regn och sol, våren övertygar verkligen i år. Jag har kört rekordlänge med långfingrade handskar, benvärmare, overshoes och jacka. Behöver jag säga att det inte svider att åka till Mallis på lördag?

Annars börjar cross-suget komma krypande och min ambition är att hitta nå´n bra slinga att köra crossintervaller på efter jag har kommit hem från Mallis… Visst, Gropen-banan är bra, men det kommer snart invaderas av badmänniskor.

Kommentera

