Mallis dag 1 – Jag mötte visst den där Bradley Wiggins

Uppstigning klockan 01.30, färd i spöregn till Arlanda, flyg, väntan på väskor, lång väntan på busstransfer, irrande efter att hitta cykeluthyrningen… Lite lunch och sedan var barnen med mina föräldrar vid poolen medans jag provade Mallis cyklandes först första gången i mitt liv…

Styrde med Formentor, tänkte att det kunde bli en lagom nätt uppvärmning. Vass Cannondale-hoj och långa klättringar gör mig lycklig så är det bara. Matade på i ren exstas upp till första utkiksplatsen och sedan var det ju det där med att köra utför i serpor. Jag körde mycket fegt och brände mycket broms, men jag antar att det kommer under veckan det där också, samtidigt kommer man sällan åka sådär i Sverige så det känns dom att chansa utför. Kör på uppför, var smart utför.

Vände väl nere i Formentor och åkte alltså inte till fyren. Fick en fin klättring tillbaka och en utförskörning till ner. Bäst som jag satt där och brände bromsgummi såg jag en bekant gänglig gestalt på väg uppför klättringen. Fick nypa mig i armen och försöka att inte köra av vägen när jag såg att det inte var någon annan än Sir Bradley Wiggins i egen hög person. Starstruck är ett bra ord!

Rullade sedan hem till hotellet och fick igop 4 mil innan jag kunde bada i poolen med barnen. Ni kan se allt på Strava här.

En reaktion på ”Mallis dag 1 – Jag mötte visst den där Bradley Wiggins

  1. Du hejade väl med en kort nickning? Varför vände du inte och hängde av honom? Frågorna är så många! Vi mötte 3-4 Sky-cyklister förra året i Spanien, de hejade glatt på oss. Oklart om de var från riktiga teamet eller utvecklingslaget dock

Kommentera

