Mallis dag 2 – Drog väl till Lluc

Andra dagen på Mallis och man firar väl med att officiellt bli H40, bra lixxom! Startade upp med frukostbuffé innan barnen och mina föräldrar gick till poolen och jag rastade benen och Cannondalen en sväng. Min plan var att köra upp till Lluc, vilket jag också gjorde. Snurrade upp till Inca vilket i sig inte är så jätteupphetsande, men att bara få cykla i sol och värme är i sig upphetsande. När man sedan kom till klättringen så var det ju bara för fantastiskt, jag älskar detta, att få köra uppför i kilometer efter kilometer, det är min terräng. Passar mig så mycket bättre än korta punchiga klättringar. Låg på uppför, lagom, inte stenhårt men inget såsande på pedalerna ändå. Hade korn på en cyklist länge och väl som gissningsvis hade koll på att jag kom farande och gasade på, kunde snurra förbi innan toppen iallafall.
På vägen ner tror jag att jag mötte Dan Martin med ett gäng cyklister, men jag jag låter det vara osagt, men det såg ut som han, med Cannodale-kläder och deras lack på cykeln. Han hejjade glatt åtminstone. Lika glatt som männen i bil på klättringen till Lluc som hängde ut genom fönstret och gav tummen om.
Utförskörningen till Pollenca är en bra en, snälla svängar och sådär, jag är ändå lite feg känner jag, för mycket broms. Oavsett vad så gick det sjukt fort att ta sig ned igen och innan jag visste ordet av så var jag tillbaka vid hotellet. Inte så trött, men det kändes lite. Kunde ändå avnjuta en hel eftermiddag med barnen och mina föräldrar vid poolen, det bästa av två världar och då hade jag ändå kört just under 3 timmar och fått ihop 84 km.
Får väl bara säga att det är rätt smygfantastikt att cykla här!

Världens uslaste WiFi förhindrar mig från att delge er bilder…!

Kommentera

