Mallis dag 4 – Vilodag till utsiktsplatsen Formentor

Efter gårdagens urladdning var jag i den närmaste bottenlös i matväg och det var således helt klart att dagen inte skulle bjuda någon längre cykling. Min plan var att köra som ankomstdagen, ner till Formentor. Men efter att ha klättrat upp till utsiktsplatsen så insåg jag att mina ben inte skulle må kaka av att klättra ännu mer så jag vände och rullade ner och trampade hem. Försökte väcka benen med några spurter på vägen till Alcudia.

Imorgon så väntar rundan upp till Lluc igen då jag diggade den stigningen, planen är att köra rätt hårt uppför den. Sedan har jag planer om en stor dag på torsdag då jag ska ta mig an Sa Calobra, lär bli 5 h eller något igen då…

Annars har tiden idag tillbringats vid poolen med barnen och föräldrarna… Hann se slutet på dagens brutala etapp på Girot också…

Kommentera

