Mallis dag 5 – Repris på Mallis dag 2

Vaknade väl sisådära pigg imorse då stackars Melker blivit förkyld och hostat som en besatt under delar av natten. Jag har nu hittat spansk dunder-hostmedicin och det har blivit bättre så han är nog tillbaka i poolen imorgon igen.

Själv hade jag en plan om att vara borta på förmiddagen och eftersom dag 2’s repa var perfekt för det i tid så körde jag en fotostatkopia av den igen. Speciellt som jag ville köra på i klättringen upp mot Lluc från Selva (Coll de sa Batella) hade dock glömt att den var nära nog 8 km lång, men det påminde skylten vid backens fot mig så snällt om. Tryckte väl på, det är lurigt det där att tajma insatsen på en lång klättring, det ska vara hårt men ändå ska man gärna hålla hela vägen upp… Utan wattmätare blir det ju ännu lite svårare. Tyckte ändå jag höll ihop det väl, var lite trött när jag nådde toppen men det var ju ändå meningen.

Sedan är det ju ändå bara lite småkuperat däruppe innan man får den fina utförskörningen mot Pollenca, den har aldrig gått så bra som idag. Det börjar släppa lite där också, skönt. Sedan var det bara sedvanlig rull hemåt. Blev strax under 3 timmar och 83 km idag också, Strava på kalaset finns här.

2 reaktioner på ”Mallis dag 5 – Repris på Mallis dag 2

Kommentera

