Första träningspassen i Sverige igen

Alltid skönt att träna i Sverige igen, att jag har haft samma typ av kläder på mig när jag tränat här sedan mars känns ju mindre okej. Armvärmare, benvärmare, långfingrade handskar och jacka den 1 juni det är varken stabilt eller okej, faktiskt! Det satt inte i vägen igår hur som helst, blåst, regn och mjölksyra serverades. Vi rullade ut med klubbens medelgäng som skulle köra 4-minutersintervaller, vilket kändes görbart. Jag teamade upp med Quintana, Martin och Kim för intervallerna, vi hann med 4 stycken 4-minutare och en 3-minutare. Kan inte säga att det kändes skitbra, vilket det sällan gör efter många dagars vila, samtidigt kändes det inte helt kasst heller, 289/339/266/288/277W blev utfallet… Gynnsamma vindar höll ned den siffran något. Sedan blev det lite påtryckning med Boonen, Quintana, Kim och Kent på Hallstavägen i kantvinden, inte min grej. Flög av, var trött och så regnade det. Tråkigt nog vurpade två i gruppen bakom oss på vägen, hoppas på snabbt tillfrisknande för dom, alltid tråkigt när det händer.

Imorse rullade jag 68′ till jobbet, kombinationen motvind och slitna ben var inte sjukt rolig, men jag fick se solen lite granna även om det annars mest kändes som en morgon i mars månad.

Nu en jävla massa jobb och sedan nå´n timma eller två på cykeln ikväll igen.

Kommentera

