I strumplästen i Uppland

Nej, det är inte titeln på en cheesy vuxenfilm även om det skulle kunna vara det. Titeln skulle ju också kunna vara ”40-åringen som cyklade ut på en grusväg och punkade”. Men vi börjar väl som vanligt från början det blir bäst så.

Jag, Contis och Lette-Roberts skulle dra en episk runda till Örsundsbro idag, mulet och fint som det var. Vi fick sällskap av lite folks en bit sedan blev det bara vi tre och fantastiska vägar som Contis och hans kartfabläss hade letat upp. Jag tror vi alla tre bitvis trodde att vi hade förflyttats till trakterna runt Jönköping ett tag, så var det inte, vi var bara i Uppland. Vips byttes den fina vägen till sportgrus av det sämre slaget, vända eller cykla vidare? Cykla vidare blev svaret och det tog cirka 1 minut på sportgruset innan det small i mitt framdäck, skrämmande likt punkaljudet jag rev av igår kväll på min finrepa från jobbet. Ett punkastim är alltid ett punkastim som det heter.

Bara i med ny slang, dessvärre är mina nya däck jefligt tajta på fälgen och lyckades klämma slangen så illa att den gick sönder direkt. Nu var goda råd sjukt dyra. Contis försökte med en laglapp, tji lycka! Fick släppa iväg dom bägge eftersom ingen hade slang till mina högprofilfälgar. Bara att gå.
Skärmavbild 2015-06-06 kl. 17.04.02
Sportgrus at it´s non-finest…

Fiskade upp telefonen och ringde mina fantastiska föräldrar och försökte guida min far till var jag var. Och var det var kändes mer oklart. Vi enades om att han skulle åka till Morgongåva och jag skulle börja gå. Blev glad när jag kommit av sportgruset av två anledningar, dels att jag kunde ta av cykelskorna och gå i strumplästen vilket är klart bekvämare och att jag inte såg Contis eller Rob stå punkade längs vägen. Sedan var det bara att gå, gå i en timma på vägar med varierande asfaltskvalitet i bara strumplästen gör lite ont efter ett tag kan jag informera om. Till sist kom äntligen servicebilen med min älskade far och vi kunde styra hemåt.
Skärmavbild 2015-06-06 kl. 17.04.40
Vägs ände denna nationaldag…

Väl hemma kunde jag bränna till Cykloteket och fixa slangar så förhoppningsvis ska det funka när jag och Rob ska träna med Skoda Cycling Team imorgon bitti. Så det blir tidigt imorgon eftersom vi ska till Stockholmslandet.

Till sist – till mina föräldrar, ni är bäst, jag älskar er!

Kommentera

