En tanke eller två inför lördagen

Goddag på er, jag har inte haft så mycket att skriva om eftersom jag inte har tränat sedan träningspasset i Stockholm i tisdags. Jag har mina fantastiska barn till imorgon bitti så det har passat bra att plocka in vilotimmar på kontot inför lördagen. Ska väl skaka ur benen lite i dagarna fram till lördagen så dom inte är helt vilochockade…

Lördagen ja, jag ska ju alltså cykla VR med Skoda Cycling Team, hur blev det såhär nu då? Jag har aldrig sett VR som ett måste för att bli ansedd som cyklist i landet även om synen i gemene mans ögon lätt är sådan. Jag har däremot alltid sagt att jag skulle vilja köra det och försöka göra en hygglig tid dessutom. När sedan Skoda rekryterade folk och presenterade upplägget så lät det lockande att ansöka då det var en unik möjlighet att få cykla med duktiga cyklister, så jag rev av en ansökan. Dock blev jag inte antagen och var i full färd med att göra andra planer för den kommande helgen när jag fick ett mail med frågan om jag fortfarande var intresserad av att ingå då det hade blivit återbud. Det fanns ingen tvekan då. Svarade nästan med vändande mail att jag var med på tåget.

Så nu siter vi här, informationen om lördagen och allt runt det börjar flöda in och ärligt så börjar små fjärilar i magen göra sin närvaro känd. Det ska bli fantastiskt kul och under dom stunder jag kan ska jag försöka njuta av situationen, vyerna och allt det där. Det kommer förmodligen komma stunder när jag kommer hata det också. Det blir en helt ny grej och jag ser framemot det och att få göra det tillsammans med en massa nya människor som i likhet med mig älskar att cykla, det ska bli fantastiskt! Jag ska försöka komma ihåg att det är fantastiskt, i åtta timmar, eller förhoppningsvis just under åtta timmar.

Förhoppningsvis är det en del annat kul som hinner falla på plats innan lördagen. Men det kan vi ta då.

2 reaktioner på ”En tanke eller två inför lördagen

Kommentera

