Sådär igång igen dårå!

Efter två heldagar vila i veckans början så är jag igång igen, eller så igång jag nu ska vara innan VR. Fick 2 h 11 min och 65,5 km igår kväll efter att jag hade varit med Folke till allergimottagningen. Det passade ju lägligt på att spricka upp när jag kom iväg också så det blev väl kort-kort. Tyvärr så var ju benen som väntat rätt usla, min kropp funkar som bäst när den är mitt uppe i träning, jag hade förmodligen Mallis-resans bästa ben på veckans sista pass till Formentor. Igår kändes det tämligen fyrkantigt i cyklingen, försökte trycka på lite granna vid två tillfällen, sedan blev det motvind efter att jag vände vid Målhammar så jag sprätte bara i en backe sedan trampade jag bara… fyrkantigt!
Skärmavbild 2015-06-11 kl. 08.15.23
Sol gör alltid bra saker med sinnet, är det sedan lite varmt blir det ju ännu lite bättre…

Sedan hände det tyvärr en tråkig incident på passets sista självande minuter, jag saxar händelsen från min egen fb-uppdatering från igår….

Till dig/er som satt i den röda Saaben som körde mot Tillberga, det var helt befogat att ni fick se fingret i backspegeln idag. Att öppet visa sitt maktmissbruk med en bil och äventyra mitt liv är helt oacceptabelt beteende. Själv skulle jag svänga vänster upp mot Hökåsen vid Malmabanan, en sväng jag alltid håller god utkik bakåt innan jag tar då bilarna kommer fort. Kollar att nästa bil är inom bra avstånd, typ knappt inom synhåll. Markera tydligt min vänstersväng, går ut till mitten av körbanan strax innan jag kommer till filen för vänstersväng. Sträcker ut handen och ska precis köra in där när den röda Saaben slickar mig på min högra sida med några centimeter till godo. Efter passage viker den ner precis framför mig några meter och rullar sedan ut ur vänstersvängsfilen och fortsätter rakt mot Tillberga. Det hade räckt att jag hade vinglat till för att jag skulle ha dekorerat sidan på bilen.

Det är det närmaste jag själv blivit utsatt för någon som visar sitt missnöje med sitt fordon… Jag visade mitt missnöje med fingret, inte fullt lika farligt, men kanske inte så moget.

Det var ju såklart ett snöpligt slut och jag blev chockad, arg och ledsen på en och samma gång omedelbart efteråt….

Aja, cyklade till jobbet imorse också i solsken, det känns som att benen börjar lira lite mer med mig iallafall. Ge det skölj med Contis i afton och lite lätt pendling imorgon så blir det nog bra kl. 13.10 på lördag, vi är ju 30 st, om var och en drar 1 mil i 39 km/h så är saken klar, jag menar hur svårt kan det vara?

2 reaktioner på ”Sådär igång igen dårå!

Kommentera

