Goddag – dagen efter dagen efter…

Skärmavbild 2015-06-15 kl. 10.45.23
Hej på er, idag har jag väl cyklat igen. Tog den här skönheten genom skogarna till jobbet, benen kändes bra, jag har bara lite träningsvärk i ländryggen och tricepsmusklerna, annars riktigt fräsch! Det är ju inte direkt slitsamt på samma vis som efter maratonloppen jag sprang när det begav sig, skönt! Nu tryckte jag inte på överhuvudtaget utan njöt bara av en solig men kall morgon i skogen OCH skitig! Jag hade visst missat att det hade regnat mycket på sistone och häststigarna var riktigt crossiga, kul med andra ord. Fick stanna i hamnen och spola av cykeln innan jag tordes ta in den på kontoret. Blev iallafall en timmas lätt träning, det var nog bra medicin för kroppen.

Nu får jag barnen i eftermiddag så hur träningen i veckan kommer se ut känns lite oklar just nu, blir det en lugn vecka så är det ingen panik, hoppas på en formboost från VR till veteran-SM…

På tal om VR så är det först när man kört det man inser vilken genomslagskraft det ändå har. Folk som normalt sett inte pratar cykel kommer fram och frågar hur det har gått och vill veta saker.

Kommentera

