Sjukstuga, häcklippning och ny cykel!

Gokväll på er, idag har det väl ändå varit en för fin dag. Melker tyckte den var fin nog att få feber på så den planerade dagen på badet utgick. Folke travade till en kompis och jag tog fram häcksaxen och trimmade till häcken på baksidan, fint så, nu är det gjort.

Sedan ringde Thomas från Bianchi och sa att bygget av min cykel var klart, jag och Folke åkte ner och hämtade den… Fint värre blev det.
Skärmavbild 2015-07-02 kl. 20.52.56
Bianchi Sempre Pro, med Shimano Ultegra 6800…

Sjuklingens spontana kommentar: ”Fan va snygg den är!”. Kan bara hålla med…
Skärmavbild 2015-07-02 kl. 20.52.37
Vackert värre…

När sedan barnen kollade på Paddington så mötte jag upp Bianchi-Thomas och tog en solskenstur på dryga timman. Satte inte Sempren på några större prov, lugnt och fint så när som på en sprätt. Underbart kvällsväder, synd att jag inte fotade. Kom hem och hade 29 km på mätaren, barnen satt kvar i soffan och sjuklingen verkar piggare. Finns hopp om bad imorgon innan jag lämnar dom till sin mor. Sannolikt morgonrepa med Sempren imorgon… Måste bli vän med den helt innan söndag…

Kommentera

