Inför VSM i Sunne

God förmiddag, dom knackiga barnen har repat sig, men inte så att vi vill ligga i badet hela dagen. Kanske åker vi iväg i eftermiddag och svalkar oss eftersom nioåringen blivit för cool för att bada vattenspridare. Jag luftade benen i morgonsolen när barnen kollade Sommarlovsmorgon, en bra rutin vi har. Jag känner att jag behöver några pass i benen för att bekanta mig med Sempren, det spelar ingen roll ur noga jag och Thomas var med att ta mått och sånt från Sensan och försöka överföra det till Sempren. Det blir alltid en uns annorlunda och det tar en stund innan kroppen till fullo blir optimerad för det, med Sensan tog det veckor, den tiden har jag inte nu. Ska ut dryga två timmar ikväll också och lite lätt på lördag innan vi åker mot Sunne på eftermiddagen.

Jag skulle givetvis behövt köra mer hårda pass i veckan, nu var det lite lättja och osug av att göra det på crossen som gjorde att det inte blev av. Det gör nog att jag kommer tycka att första halvtimman på söndag kommer vara jobbig. Vad jag däremot hoppas på är liknande väder som idag, det vill säga sol och upp mot 30 grader, gärna gassande. Det passar mig utomordentligt, jag har gjort mina bästa maror i sådana förhållanden och jag vet att jag inte har några problem att prestera i värme. Så det vore idealiskt!

Det om det, nu rullar semestern vidare! Nästa vecka ska det visst bli regn, mycket regn. Det är ju också skönt att träna i…

En reaktion på ”Inför VSM i Sunne

Kommentera

