Inget är som att bli trött på en tisdag!

Skärmavbild 2015-07-07 kl. 20.59.04
Eftersom sommaren behagade att försvinna igår så var man ju rätt glad att det såg ut såhär nu på kvällen ändå. Att dessa herrar sedan bidrog till att det blev riktigt jobbigt är ju kanske en annan femma, dock en trevlig sådan.

Vi blev 5 stycken som ville bli trötta på träningen. Det var inget uppstyrt direkt utan bara attackcykling närhelst folk behagade. Först ut var Contis som drog på i ett motlut på Rytternevägen, då kände jag mig vek som få. Det absolut bästa man kan göra då är ju såklart att attackera… Så det gjorde jag, fick med mig Contis i motvinden, det var ju för skönt så jag kunde parkera på hans hjul, vilket bitvis blir jobbigt nog. Försökte en attack i sista motlutet på Rytternevägen, klart döfött, men jag blev trött, jättetrött…

Sedan cyklade vi lite lugnt igen innan det skulle köras uppför slakmotan vid Strömsholm, det blev jättejobbigt att täta lite luckor efter att Contis körde benen av oss alla, snällt! Hallstavägen till Västerås bjöd medvind och bra fart som grund, man måste alltid prova attackera när det går fort… Så det gjorde jag! Blev trött! Vi rullade sedan Vångstavägen innan vi avslutade med en hårdkörning till med motlutsavslut, körde fulla ställ uppför och hade till sist bara Contis med och som väntat ställde han av mig. Låren och lungorna skrek och jag hade kunnat vika ned mig sista 50 meterna men höll i… Kudos till mig!

Ni kan ju se hela festligheterna här. Höll väl iallafall 320W i snitt under 2:15 på sista körningen, för att vara en tunnis som mig är det väl helt okej…

Kommentera

