Morgontimma och fynd…

Hej på er, blev väl en vanlig morgontimma på cykeln imorse när barnen kollade tv. Det är rätt skönt att jag sluppit trainerpass sedan april nu, den motivationen kan man spara på till vinterns träning.

Efter det bar det av till sjukhuset för besök på ögonmottagningen för Folke, det gick bra, han fick en tatuering och alla var glada. Sedan bar det av till XXL för att köpa nya skridskor till Melker som ska på sommar-bandyläger nästa helg. Det slumpade sig inte bättre än att dom hade stor-rea på XXL, hittade ett par cykelskor i min storlek. Kanske inte så märkligt, man ska ju ha saker i sin storlek såklart men faktum är att jag har kört sedan jag började med cykel haft för stora skor. Av nå´n anledning när jag köpte min första cykel och allt på Cykloteket i början av 2012 så sa man till mig att jag skulle ha för stora skor, för det var minsann bra. Sedan dess har jag haft för stora cykelskor, har länge funderat på hur det kan vara att cykla med skor som inte glappar i hälen. Nu kommer jag få veta det snart nog, blidde ett par Diadora Vortex Pro i Movistars färgsättning… Kommer bli fint med boa-spännen också.
Skärmavbild 2015-07-16 kl. 15.46.07
Nu är barnen och leker med kompisar och jag är helt solo i huset och kollar dagens brutala etapp på TdF… Hoppas på lite fyrverkerier på sista stigningen.

Har roat mig med att skissa på en distansrepa för helgen också.

Kommentera

