Lördagblogg och distans

Så var det lördag igen och dags för att köra ett rejält distanspass för första gången på ett dag igen eller…? När jag vaknade hos S (till vilken jag såklart kört 25 km cykel igår kväll) hörde jag hur regnet smattrade mot rutan, genast började diskussionen med ligan som skulle köra den episka 20-mila distansen och vi kom fram till att skjuta upp den till söndagen. Jag var dock sugen att få in några timmar och hoppades såklart att det skulle sluta regna. Efter frukosten så började det så smått sluta och solen kunde skådas bitvis, när jag tog fram cykeln såg jag att det var pyspunka fram, bara att cykla hem och skicka på ett annat hjul och sedan dra iväg igen. Upptäckte snart att det blåste rätt bra, försökte ändå sprätta i några backar under passet, efter 2 h 30 min så lyste distansbristen på sistone genom helt… Kände mig rätt seg och sliten! Tog mig iallafall hem och lite medvind sista 2-3 milen var ju ändå kul, 3 h 46 min gav mig 109,8 km… Ni kan ju kolla allt här.

Nu hoppas jag att jag kommer få samma effekt imorgon som jag fick när jag började i vintras efter säsongsvilan, då körde jag ett miserabelt distanspass på runt 4 h på lördagen, det kändes svintungt. Följde upp med nästan 6 h på söndagen, då med guldben… Blir det likadant imorgon så blir jag glad!

Nu ska jag avnjuta TdF från soffan…

Kommentera

