Vilar väl lite idag…

Visst var planen att köra pendlingsträningen idag också, men någonstans kände jag väl dom sista milen igår att benen kanske inte skulle digga det. När jag sedan vaknade och såg att det hade regnat under natten så var det ett lätt beslut att ge kroppen lite vila. Under dom senaste 7 dagarna har jag cyklat 68 mil, kört två styrkepass, bara dom två senaste dagarna har jag haft två tuffa intervallpass. Tror att kroppen kommer må bra av det.
Skärmavbild 2015-07-23 kl. 11.28.18
Jag kommer få hem den här liraren ikväll också (alltså han till höger), han ska på VSK Bandys sommarläger över helgen så vi ska väl packa väskan och snitsa till dom nya bandyrören också. Djupt avundsjuk faktiskt! Så det kommer bli utrymme för pendlingsträning till och från min halvdag på jobbet imorgon, sedan får vi väl se hur det ser ut över helgen, skulle det råka bli vila lör-sön så är det ingen panik ändå. Problemet är väl bara att det är för kul att cykla på den nya racern.
Skärmavbild 2015-07-02 kl. 20.52.56
Så jävla trevlig cykel lixxom, rapp, livlig och sjukt kvickstyrd. Trodde inte man skulle märka nå´n större skillnad, men det gör jag. Lätt upp till par med Cannondalen jag hade på Mallis, det som väger ner den lite granna är hjulparet som inte är flugviktarlätt direkt. Cykeln är väl också en bidragande orsak till varför jag inte kört så mycket cross som jag kanske hade tänkt mig, den är helt enkelt för rolig att cykla på. Och samtidigt vet jag ju att tiden för crossen kommer ändå så det är väl lika bra att njuta av LVG-säsongen ett litet tag till.

Kommentera

