Lermorgon

God kväll i stugorna, den här dagens började med morgonpigga barn redan innan 07.00, det fick till följd att jag satt på en cykel strax efter 8.00 redan. Eftersom det var blött ute så tog jag beslutet att göra en crossmorgon av det hela när barnen kollade morgon-tv. På något vis blir det alltid svårt att köra lugnt med crossen, det är kul att ha lite tryck i pedalerna på gruset, i leran och allt det där. Det var bitvis riktigt grisigt och crossigt idag, jag borde ju ha kunnat gissa det med tanke på den senaste tidens idoga regnande.
Skärmavbild 2015-07-27 kl. 18.52.44
En lite skitig X-Night en fin morgon i juli eller var det september?!?

Körde ut via Badelundaåsen och den megaklafsiga häststigen och vidare mot Hässlö där hundklubben spärrat av fint så till den milda grad att jag inte hittade någon väg upp på åsen där. Nu gjorde det inget då jag hittade en väg på slätan nedanför åsen som jag inte hade kört innan, den var skitig och fin den också. Vidare ned mot Fågelvik nere vid vattnet och sedan Mälarparken och ned till stan och hem via Hovdestalund. Skickade in några igångdrag också mot slutet, man kanske inte ska slarva med dom inför cross-säsongen. Ni kan ju se hela festen här.

Skärmavbild 2015-07-27 kl. 18.52.23
Man blir glad av att bli lerig och köra cross, så är det bara…

Lite beroende på väderläget imorgon bitti så håller jag cykelvalet öppet inför morgontimman då. Blött så blir det cross, torrt förmodligen LVG…

Kommentera

