Uppehållsmorgon

Hej på er, snart drar det ihop sig till biobesök med barnen, Minion-filmen ska avnjutas. Kan man inte njuta på stranden 2015 så får man försöka göra det på andra vis. Det är väl ändå sommaren 2016 snart? Min morgon idag var väl ändå med 2015-standard en jättebra morgon, i stort sett uppehåll och mulet. Det kom ett fåtal stänk precis när jag skulle ge mig iväg, det fick mig faktiskt att fundera om jag skulle skita i att träna helt. Jag kan gilla att träna i regn som sagt, men om man aldrig får träna i sol eller på torra vägar så ledsnar man lätt på regn i längden. Mönstret träna, tvätta cykel, cykelkläder, torka cykelskor har man lite blivit less på nu. Imorse klarade jag mig torrskodd, körde en timma över Hökåsen, Julpavägen, cykelbanan från Skultuna in till stan igen. Kändes fint att köra racer igen, den är ju förbaskat kul att cykla på Sempren. Blev mellanmjölkigt igen, typ så som man inte ska träna egentligen, men nu när det inte blir några intervaller i veckan ändå så kan det väl vara okej att inte bara löka på cykeln. Blir ordning på torpet nästa vecka med klubbintervaller och sånt igen. Ni kan ju glutta på allt här.

Skärmavbild 2015-07-29 kl. 13.41.47
Man blir väl lite glad när man får cykla en timma på morgonen ändå.

Till helgen var det planerat att köra en episk Dala-distans men det ser ju sommaren 2015 förmodligen till att sätta stopp för. Lär ju bli mindre episka regnpass på släta Västmanländska vägar med efterföljande cykeltvagning och skotorkning såklart. Ribban är satt för 2015!

Men nu ska vi garva åt dom där Minionerna.

Kommentera

