Gårdagens intervaller!

Hej på er, igår var jag inte på det klara med om jag skulle smälla på med lite intervaller eller inte när jag stack iväg efter jobbet. Men nå´nstans kände jag ändå att jag ville bli lite trött och fresta kroppen rejält med tre tuffa dagar på rad då det vankas intervaller ikväll med klubben och Mälarcupen i Ramnäs imorgon kväll. Kan det ge form månne? Det återstår att se antar jag. Igår körde jag två längre intervaller om 13′ resp. 14′, den första körde jag från Hallstavägen förbi Lillhärad till RV 66, ni som cyklat den vet att den vägen inte är jättebra. Mycket hål, kurvor och grus i kurvorna, det adderade ett ytterligare moment på den första intervallen, lite teknik, det fick till följd att det var svårt att hålla trycket uppe under intervallerna. Ville försöka hålla runt 4,5 W/kg i den mån det gick, nu blev det 249W på den första vilket ger 4,15 W/kg. Sedan rullade jag lugnt och fint genom skogen till Skultuna innan jag körde den andra intervallen på Julpavägen, den är jämnare och finare och lämpar sig bra att köra hårt på, men jag var lite småkrokig då faktiskt och ramlade in den på 262W och ger 4,36 W/kg. Alltså nådde jag inte målet på någon av dom och ärligt borde jag orka ligga upp mot 280-290W i snitt under en liknande tidsperiod så det var alltså inte något av mina bättre pass, men jag blev trött. Avrundade med att spurta upp ur Gropen, blev stum, rullade hem i kvällssolen.
IMG_0325
In alles nästan 9 mil cyklat på dagen igår. Ska försöka hålla lite volym på det här fram till cross-säsongen brakar igång så ska man nog anlända i bra form eller iallafall kunna bibehålla form under dom månaderna som den säsongen pågår.

Ikväll intervaller, bilden ovan är från den fina repan till jobbet imorse, sommarens finaste morgon.

Kommentera

