Gårdagens intervaller… igen!

Godmorgon, idag har jag bara cyklat hem från S till mig på morgonen, det regnade, mycket! Fick tvätta cykel, byta till tävlingshjul, tvätta kläder och sånt i en stress innan jobbet, men nu ska allt vara klart inför elimineringsrejset i Ramnäs ikväll. Det blir spännande, minst sagt, vi kollade på banan igår under vårt pass, den är liten. Men det blir kul värre, jag och S cyklar dit så jag får bästa möjliga support i afton. Nu var det ju inte det som det här skulle handla om utan gårdagen.

Efter jobbet så rullade jag upp till Berget för klubbträning, många, riktigt många cyklister där, finvädrets förtjänst lite antar jag. Vi blev ett rätt stort gäng som ville köra långa intervaller… igen! Jag poängterade innan avfärd att vi skulle ta det LUGNT på uppvärmningen till Skultuna och inte ligga i 37 km/h förbi golfbanan (för er som inte vet så har man inte kommit ur stan då). När vi passerade golfbanan gick det fort, jag gluttade på min Garmin och såg 42 km/h, sådär fortsatte det på Skerikevägen, jag släppte rätt snabbt. Uppvärmning ska vara uppvärmning och inte intervall, punkt slut! Contis väntade in och så väntade alla andra in i Skultuna. Till sist blev det bara jag, Contis, Portugisen och Rob som körde intervall i vår grupp. Rob ville spara sig inför kvällen och satt bara på hjul. Planen var ju att köra tröskel, men efter att vi blev omkörda av det andra gänget så var det kört, tyckte ändå benen svarade okej, den unge Portugisen kroknade rejält mot slutet, men det blev underbara 18′ och både jag och Contis kände oss slitna efter den och kunde konstatera att det inte var tröskel. Vi rullade väl lugnt ner och genom Sura och sparkade igång en till intervall på Olbergavägen, lite lägre intensitet denna gång men eftersom benen var lite späkta redan så kändes det ju inte superlätt, motvind bidrog ju knappast till att göra det lättare direkt. Efter 13′ var vi i Hallsta och kunde slå av på intensiteten, då var jag rätt krokig och vinglade bara hem till S och kastade i mig mat och somnade i soffan.
Skärmavbild 2015-08-05 kl. 08.20.06
Det var ändå rätt fint igår, här från nedrullen till Skultuna…

Det blidde väl en sisådära 82 km på kvällskvisten, ni kan ju kolla allt på Strava här.

Nu ska jag jobba och sedan åka till Ramnäs och vinna ikväll, tredje dagen med tuff körning, kul och se hur kroppen svarar.

Kommentera

