En torsdagskväll med spurtrundan

Det där var väl en fantastisk kväll ändå. Varmt, soligt och svettigt, det har man inte varit bortskämd med den här sommaren direkt. Spurtrundan stod på agendan för klubbträningen 20-talet hågade cyklister kände för att vrida ut och in på benen, kul. Själv hade jag inte slagit på huvudet riktigt idag, ville inte ta risker och orkade inte göra det där lilla extra. Samtidigt kände jag att jag hade benen idag igen, på långspurten mellan Bergs kyrka och Kolbäck körde jag slokörat för att sedan ta mig i kragen och köra mig från sist till att bara hamna hundratalet meter bakom dom tre i gruppen som kom först på den spurten. Så benen svarar fortfarande riktigt bra trots tre dagars hårdkörning på rad innan. Den stora skillnaden nu mot slutet är att jag känner att jag fortfarande kan göra saker fast farten är hög, det går att ta luckor i hög fart och röra sig framåt i fältet i hög fart utan att dö av utmattning när man får vind på sig, kul att se att träningen ger något. Var lite aktiv på sista långspurten tillbaka till stan igen. Dessvärre hade man lagt på nå´n oljegruslappning på Rytternevägen också (som på så många vägar i nejden nu). Lappningen är inte bara lite grus utan det blir nära nog grusväg av det hela, högst oklart varför då körbanan var fin innan? Oavsett vad så körde jag rätt hårt mot slutet, men när vi kom i sista kurvan och jag såg att det låg oljegrus också så slog jag av på farten. På det hela ett fint pass men två punkor i gänget är två mer än vi brukar ha. Tack oljegruset.
Skärmavbild 2015-08-06 kl. 21.46.03
Punkafest i solskenet….

Ni kan ju se hela festligheten på Strava här. Nu blir det pendlingsträning imorgon bitti och sedan hem på lunchen för att byta till bil då jag hämtar barnen imorgon efter jobbet. Det ska bli himla mysigt att få dom igen såklart och benen ska nog må av att vila nå´n dag.

Kommentera

