4 minuter, underbart är långt?

Hur långa kan 4 minuter vara? Idag var dom sjukligt långa, körde inomhus på gymets spinningcyklar, 3 x 4′, det var skitjobbigt verkligen OCH jättevarmt. Det var aldrig lätt nå´n gång och bara för att festa till det rejält körde jag en urblåsningsintervall om 1′ som grand finale, sedan ville jag ramla av cykeln.
Skärmavbild 2015-08-13 kl. 12.42.48
4 minuter som sagt, inte en evighet by far, men när man kör intervaller är det en evig stund. När det är svinjobbigt efter 15 sekunder så kan man hålla sig för garv det är ett som är klart.

På tiden jag var löpare kunde jag ändå uppleva att första biten av en intervall var lite ”gratis” så att säga. På en tusing kunde man oftast flyta genom första 400 meterna innan det blev jättejobbigt såklart, på en trainer, Monark eller som idag spinningcykel finns inte ens en sekund som är gratis. Idag var det pannbenets fight och jag vek inte ned mig, klart nöjd med det.

Igår var det klart muntrare när jag och S solskenscyklade hemifrån, via Julpavägen till Skultuna och hem igen, visserligen bara 28 km men mina post-benpassben tackade för det. S övertygade med att köra sin snabbaste LVG-runda so far. Idel leenden hela vägen.

Imorgon och en vecka framöver blir det cykling utomhus igen, skönt så…

Kommentera

