Fin tisdagkväll och onsdagmorgon!

11913293_10153548454074395_1392086325_n
Såhär fint var det väl när vi rullade av efter intervallerna igår kväll, saknas på bild från gänget jag körde med är fotografen Quintana. Annars var det ju Utbrytar-Roger, Skid-Dan och Tri-Fredrik. Vi körde 3 x 8′ och följde upp med 3 x 4′, för mig var det viktigt på många vis igår. Kände mig lite harig på spurtrundan senast, rädd att det var sviter efter vurpan i Sunne, igår kändes det bättre att sitta tätt när det gick snabbt. Första 8:an kändes lätt, den andra blev desto hårdare i kantvinden och när Roger tryckte på i spets så flög 58 kg Lindkvist av. Då hade det gått nästan 6 minuter, slet som ett djur själv 20 meter bakom, försökte täta eller inte tappa. Kom aldrig ikapp men klappade aldrig igenom heller. Resten av passet höll jag ihop ordentligt, givetvis snuskigt trött på sista 4:an som sig bör. Det blev väl 8 mil i kvällssolen, ni kan glutta på allt på Strava såklart. Tyckte ändå att jag var ”up to par” åkmässigt och wattmässigt igår ändå.

Idag skulle jag ha kört tempot som avslutar Mälarcupen. Jag avstår det. Benen eller huvudet är inte med på noterna, när jag anmälde mig sent om sider häromkvällen trodde jag fortfarande att Mälarcupen skulle avslutas med linjelopp i Fagersta den 30/8, igår förmiddag fick jag veta att det inte blir så. Då känns det helt plötsligt inte lika intressant att köra dagens tempo bara för genomförandet. Speciellt inte som känslan i kroppen imorse inte var av det sprittande slaget. Och om inte kropp eller huvud är med så går det inte att köra 16 km så fort man kan.

Så jag tog första tramptagen på resten av säsongen imorse, tog ut X-Nighten och rullade grus och stig till jobbet, det ville huvudet. Jag känner den motivationen kommer krypande mer och mer och vill verkligen kunna köra bra i höst så jag måste sitta av lite mer tid på crossen. Kylslagna men ack så fina 27 km imorse. Strava tells you all!
Skärmavbild 2015-08-19 kl. 08.10.34
Star Wars Valley som det här stället heter på Strava…. Fin morgon!

Provade en backe vi körde uppför 2013 när vi började crossa som jag minns som svår och skrämmande, den var lätt, så något har hänt på två år. Kul med utveckling iallafall. Nya skorna gick bra också, rätt storlek är alltid mycket roligare. Blir stig och grus efter jobbet också!

Kommentera

