Crossat x 2

Skärmavbild 2015-08-20 kl. 08.31.55
Vi är ju som sagt snart där i leran och försöker ställa av varandra på stiligaste och slitigaste sätt därför är det lika bra att sitta av tid på en crosscykel också. Det skiljer sig en del mot vad man ändå har gjort sedan i mars, du vet vad du får på asfalt, det är hyfsat förutsägbart. Även nu när det är snustorrt på grus och stigar så kräver en del kurvor mer tanke än att bara lägga ner cykeln och sväng då man kan belönas med en närgången okulär besiktning av marken. Så igår rullade jag och Contis stig och grus ut till Fröholmen och sedan tillbaka till Anundshög för att skåda Anundstempot. Eftersom Contis inte kunde träna idag så sprätte han med lite igångdrag och sånt, jag var sliten men försökte ändå köra på. Klart bra att ha nå´n som är starkare att träna med och försöka, försöka att bita sig kvar. Blev 2,5 h igår kväll och nästan 6 mil, ni kan skåda det på Strava såklart.

Imorse kunde jag konstatera att jag hade alldeles för lite sömn i kroppen, funderade på att skita i att cykla, men eftersom jag får barnen imorgon eftermiddag vill jag ändå utnyttja tiden till träning. Hade tänkte intervaller på banan i Gropen innan jobbet, det gick bort, rullade vanliga stig/grusvägen till jobbet. Smällde på från kanotklubben till Fågelvik, det blev lite jobbigt, men resulterade i ett KOM ändå. Strava säger allt.

Blir en repa hem på lunchen också och byta till bil eftersom kvällen bjuder föräldramöte på barnens skola.

2 reaktioner på ”Crossat x 2

Kommentera

