En fredagsomväg till jobbet!

IMG_0414
Såhär glad blir man väl när man cyklat sedan strax innan 06.00 på morgonen. Ställde klockan på 04.55, lätt förvirrad när jag vaknade och undrade lite varför det var så dunkelt ute, det var innan jag kom på vad klockan var. Lite frukost och en rejäl kaffekopp så var man väl ändå med på noterna, eller med på noterna är väl fel ord. Benen är sällan med på noterna för att uträtta stordåd så tidigt på morgonen, försökte trycka lite för skojs skull några gånger, dåligt gensvar.

Annars var det värt att uppleva den vackra morgonen och dimman över fälten vid Björksta kyrka, vackert värre! Ibland får man frågan hur jag orkar gå upp tidigt och sticka ut, svaret är enkelt: för att jag gillar att cykla! Det jag offrar är alltid värt vad det ger mig tillbaka. Som idag när man rullar ut mot Målhammar i morgonsolen, då är det bra fint att vara cyklist.

Skärmavbild 2015-08-21 kl. 09.53.47

Hann med 60 km innan jag kom fram till jobbet – i tid! Strava berättar såklart allt om det hela.

Eftersom jag äntligen får mina underbara barn i eftermiddag så blir det väl något logistikpass hem på lunchen för att hämta bilen kan man gissa. Sedan lär det bli lite tunnsått med utecykling i veckan som kommer om jag inte drar nå´t lunchpass.

Annars klurar jag på hur jag ska lägga fokus på 2016, inte helt givet. Ett är klart, jag kommer fortsatt cykla mycket – som jag läste nå´nstans, gör mer av sånt du älskar.

2 reaktioner på ”En fredagsomväg till jobbet!

  1. Hej ! Har själv mina barn varannan vecka, försöker sticka ut på några snabbrundor alt trainer
    under dom veckorna. Hinner du träna något under barnveckor?
    Med vänlig hälsning, Timo

    • Hej Timo! Jo, nu är mina barn 6 och 9 år så det brukar kunna funka att köra 1-1,5 h när dom kollar morgon-tv. Annars kör jag som du mycket på trainer när dom lagt sig. Men den här säsongen har jag haft cykeln med till jobbet och kört lunchpass ganska ofta, så man sparar på trainerkontot till vinterhalvåret.

Kommentera

