Lunchträning!

Jag har gång efter annan belyst det geniala i lunchträning, antar att fler och fler företag inser det fina i att låta sin personal träna på luncherna, man får en friskare, gladare personal, vilket såklart återspeglar sig på jobbet. Mitt jobb har alltid varit positiva och tillmötesgående till min träning, såpass att dom till och med gått in och stöttat mig som sponsorer under min löp”karriär”.

Nåväl, idag tänkte jag ändå nyttja en timma på lunchen till träning ute på cykeln i solen, på vad som känns som sommarens sista riktigt varma dag. Misshandlade benen en del igår och ville vara lite snäll mot dom idag, lyckades nästan. När jag började närma mig Skultuna blev jag väl lite sugen på att se vad jag kunde prestera upp i den lilla backen i skogen, när jag väl närmade mig insåg jag att det var motvind i det lilla motlutet innan det ”brantar” till. Men då var det väl lite sent att ångra sig. Stampade på, belönades med en ny bäst tid uppför med 8 sekunder. Under backens ”branta” del snittade jag 511W under 51 sekunder (8,73 W/kg). Det gjorde skitont, i ben och lungor. Sedan blev det motvind på väg tillbaka till stan, men det var ju sol.
Skärmavbild 2015-08-25 kl. 15.25.21
Det blev en bra lunchtimma iallafall och jag blev garanterat en gladare medarbetare av det.

Ikväll blir det Melkers fotbollsträning och matshopping, morgondagen bjuder ingen tid till träning så det blir en sådan oplanerad vilodag, som alla mina vilodagar.

Kommentera

