Kvälls- och morgoncross!

Skärmavbild 2015-08-28 kl. 07.52.46
Vissa kvällar skapar mer magi än andra, vad bilden inte avslöjar är hur
tungrullat det här underlaget var… Och är…

Hej på er, eftersom jag skriver det här så har jag kommit tillrätta efter mina äventyr i skogarna ut mot Skultuna igår. Skönt så, kaffe har jag fått nu på morgonen också så det ska nog blir bra det här. Igår rullade jag som sagt ut mot Skultuna via skogsvägar på crossen, hade två timmar att spendera så det blev lite grus och asfalt kan man säga. Först skulle jag ju hitta den där vägen över gärdet som Contis hade beskrivit för mig. Det borde ha gått lätt med tanke på hur lätt jag hittade den imorse när jag cyklade tillbaka igen, igår däremot. Jag fick väl cykla runt på ett tungtrampat gärde en stund innan jag hittade häststigen som sedan blir en traktorväg som blir en grusväg, alltid kul med äventyrscross.

Sedan inbjuder ju X-Nighten gärna till att ligga på lite grand och jag kan trots strax under 2 bar i däcken ofta känna att jag har lättare att ligga på med den än med LVG-cykeln, konstigt egentligen? Hur som så blev det två bra snurrade timmar. När mörkret började falla så kände jag mig färdigcyklad också. Ni kan ju se allt på Strava som vanligt ju! För er som inte orkar så blev det 5 mil iallafall.

Imorse blev det 20 km till jobbet via grus, gräs, asfalt och sådär. Finns såklart på Strava det också.

Det blir väl nå´n timma hem i eftermiddag också, sedan ska det packas inför Svanesund och crossen ska tvättas grundligt. Känner mig riktigt sugen att köra LVG och tävla igen och att ha setat på crossen i två dagar har bara gjort motivationen större. Vore kul att avsluta LVG-säsongen bra innan man ger sig i kast med cross-säsongen.

Annars är det ju fredag och det innebär ju tacos, eller hur?

Kommentera

