Crossintervaller i Gropen eller… det är tur att man glömmer!

Vissa saker är tur att man glömmer annars skulle man inte tala så varmt om dom. Som att köra cyclocross. Det är förmodligen det jobbigaste man gör på hela säsongen. Så för att påminna mig och förbereda mig för den säsongen så var det crossintervaller i Gropen på agendan efter jobbet. Rullade lugnt dit och sedan körde jag igång, 3 x 2 varv, det var sjukt jobbigt, på riktigt. Det hade jag såklart glömt, tur var väl det. Övervägde att bara köra 2 varv och åka hem. Dealade med mig själv att 2 x 2 varv kunde duga, det slutade såklart med att jag körde enligt plan. Dessutom blev det nästsista varvet det näst snabbaste jag kört på banan någonsin. Det är sjukt märkligt eftersom jag var trött, hade usel teknik, strul med att komma ur pedalerna (stod typ still vid löphindret när jag kom av cykeln). Aja, tjänade säkert tid på att jag till sist fick häng på 90 graders kurvan efter dödsbacken utför. Annars var löpbacken precis så snorjobbig som jag mindes det. Som ni kanske förstår var allt jättejobbigt och jättekul! Jag gillar ju egentligen det där när man får gräva djupt och bli trött. Strava på det någon?
Skärmavbild 2015-09-01 kl. 20.14.38
Här har jag hämtat mig lite… Typ…!

Kommentera

