Så var det höst igen… eller säsong!

Skärmavbild 2015-09-01 kl. 08.09.31
September kom med besked, regn och blött, ett säkert besked om att säsongen är i antågande…. cross-säsongen that is!

Igår rullade jag hem på Sempren i kvällssol och ljumma vindar, lätta växlar så mina gubbaben fick återhämta sig efter Svanesund. Fyra fina mil. Insåg väl där och då att det kan ha varit ett av dom sista passen på LVG innan våren. Nu på morgonen när jag vaknade hade september som sagt gjort intåg med besked, brakmulet och nästan mörkt när klockan ringde 05.45. Lite peppad var jag ändå eftersom jag skulle ta crossen till jobbet, efter en rejäl frukost rullade jag iväg, det var kul, jag blev blöt och skitig. Det kommer bli en rolig höst det här. Ikväll blir det intervaller på banan i Gropen 3 x 2 varv, det blir en fest det, speciellt som jag har noll och nada bromsverkan när det är blött. Man får lära sig att köra snabbt genom kurvor på det viset. Inget ont som inte har något gott med sig.

Kommentera

