Sprang väl!

Skärmavbild 2015-09-02 kl. 13.55.35
Såhär fint och regnigt var det längs Svartån idag på lunchen när jag sprang för första gången på 1,5 år idag. Varför kanske ni undrar? Med min artros som ändå fick mig att sluta springa så ska jag såklart inte hålla på och löpträna. Nu är det väl inget jag planerat att göra så mycket men igår när jag körde crossintervaller i Gropen kände jag hur usel löpning jag hade, där föddes en tanke. Tanken innebär att kanske få in 2-3 löppass till innan CX-cupen startar för egen del i Uppsala den 10/10 så kanske man inte är fullt så usel på det hela då.

Sprang mäktiga 5,9 km idag, känns såklart mentalt jobbigt att kroppen inte springer så fort som den en gång gjort, men 4:53/km får väl duga för att lufsa runt. Skönt var det, nostalgitripp lixxom.

Kommentera

