Ändrade planer – Attacktvåor

Som jag alltid brukar säga, man måste ha en plan så att man har något att avvika från. Idag fick jag göra det, planen var ju att köra skiten ur mig i Gropen på lunchen idag. Men när jag skulle lasta crossen på bilen så såg jag att glappet i bakhjulet var oroväckande, vågade inte riska att köra sönder hjulet utan fick snabbt lasta om, riva losa Sempren ur trainern och skicka på rätt hjul på den samt slita loss det glappa hjulet som fick resa på service. Allt detta inom loppet av fem minuter innan vi skulle dra iväg till skola och jobb. Det blev lite action på morgonen. Skissade snabbt ihop en ny plan för lunchträningen som nu blev med racern, ville att det skulle vara riktad åt cx-hållet ändå. Så det blev ”Attacktvåor”, det vill säga med ett stenhårt igångdrag om 10 talet sekunder i början av varje tvåa och sedan försöka hålla fart resten. Lite som ett crossrejs blir med igångdrag och ös efteråt. Körde åtta stycken, klart nöjd med siffrorna och benen, så mycket bättre än i lördags, ni kan ju läsa allt här.
Skärmavbild 2015-09-07 kl. 13.18.28
In alles nästan 33 km på lunchtimman, bra skit helt enkelt. Sånt här blir man en gladare och bättre medarbetare av, det tror jag.

Kommentera

