Lunchlöpningen igen!

Skärmavbild 2015-09-08 kl. 12.41.12
Såhär nöjd kan ju en gubbe se ut. En gubbe som sprungit. Som del i min plan inför cross-säsongen såklart. Andra löppasset på två veckor, idag med Danne The Economist som sällskap. Finväder längs Svartån och det kändes ju mycket bättre än förra veckan. Det kändes inte som sista milen på en mara hela vägen, faktum är att steget sista kilometern kändes väldigt löplikt. Ni kan ju glutta alla detaljerna på Strava såklart. Orkar ni inte klicka in där så kan jag säga att det blev 5,9 km med 4:42/km i snitt, det är 11 sekunder snabbare/km än senast.

Det känns som jag kommer kunna vara bättre löpmässigt på crossen i år än tidigare år nu är det bara en krycka kvar. OM jag säger OM min artrosstela kropp skulle kunna flyga upp på cykeln utan ”mellansteg” på pedalen så vore det ju kanon. Det kan möjligen gå, möjligen är jag för stel. Jag borde våga prova nå´n dag, men om jag är för stel kommer det bli lite halvt oskönt att tryna. Dyrt kan det bli också och jag landar på cykeln. Men jag tror det borde gå. Kanske ska jag försöka redan imorgon, drömde inatt att jag kunde.

Imorgon crossintervaller i Gropen!

Kommentera

