GP Hasse Mård till protokollet!

Godnatt eller något på er. Har väl precis låtit lugnet landa den här dagen, har väl begått tävlingspremiär för säsongen på cross. Det gick väl inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Uppladdningen att sitta 70 minuter i bilkö genom Stockholm och få 6 minuters uppvärmning, alltså ett varv på tävlingsbanan är knappast optimalt. Man vill gärna känna in kurvorna några varv för att bli vän med dom, men som det känns ska vi kanske mest vara glada att vi hann fram i tid.

Startade ur tredje startled och kom iväg hyfsat ändå men körde som en sopa i kurvorna. Hade dålig tilltro till däcksvalet (Challenge Chicane) då vissa av kurvorna i det tungkörda gräset blev uppkörda och småleriga. Hängde rejält med huvudet efter två varv när jag hade tappat ett gäng placeringar för lätt.
IMG_3709
Ut på den tungkörda målrakan igen i ett just då uppgivet tillstånd. Foto: Anna Eide-Jensen

Fick dock in mer feeling för kurvorna ju mer tiden gick och jag började köra in dom framför och dom där episka striderna inom fältet som gör cross så underbart utspelade sig. Kunde ställa av ett gäng jag kom ikapp och fick in mot löphindret på sista varvet bara med mig en kille, men han gled förbi precis innan.
IMG_3774
Full gas över löphindren… Foto: Anna Eide-Jensen

Kunde ändå om man får tro resultatlistan rulla in som 19:e man i seniorklassen, initialt jävligt missnöjd. Med lite distans till det hela är jag fortfarande missnöjd med inledningen, massivt missnöjd. Däremot tar jag med mig åkningen dom sista 2-3 varven. Med mer värmning och känsla för banan kommer det bli bättre, det får vi göra rätt imorgon när det vankas Gärdescrossen.
IMG_3714
Fullt jävla ställ, tur man glömmer lätt hur jävla jobbigt det här är… Foto: Anna Eide-Jensen

Ni kan ju kolla kalaset på Strava, men en snittpuls på 178 i 43 minuter indikerar ju att det var lite jobbigt iallafall.

Nu väntar snart sängen och en förmiddag i tjänst för Melkers fotbollslag innan vi bränner till hufvudstaden igen.

Annars var det himla gött att träffa alla cross-folks igen och uppleva den grymma stämningen som blir på tävlingarna! Minst lika viktigt!

Kommentera

