Gärdescrossen rejsrapport!

Bättre sent än aldrig som det heter, men här har ni ändå en tradig rejsrapport från Stockholmscupens sista deltävling – Gärdescrossen. Efter några få testvarv märkte jag både att benen var bra och att banans karaktär passade mig rätt bra. Bara ett fåtal tekniska partier som jag inte hanterade lysande, men överlag en ”åkig” bana och det gynnar mig.
DSC_5513
På träningsvarven när det kändes bra… riktigt bra. Foto: Karolina Örnstedt

Just innan start började det dock regna vilket knappast var gynnsamt med Chicane-däck eller cantibromsar mot kolfiberfälg. Nu lät jag det dock inte bekymra mig när vi startade. Fick starta rätt långt bak igen men kunde under första varvet ta mig upp bra och satt med mycket, mycket bättre än på GP Hasse Mård när vi gick ut på andra varvet. Benen kändes kanon och jag kunde plocka mer folk och trodde att det skulle kunna bli något (med mina mått mätt) riktigt bra idag. Som vanligt när man känner att man kör bra så bekymrar man sig för att inte göra missar och gör därmed ofta just missar. Vi kom till dom tekniska små ”klacksvängarna” och jag lyckas för en sekund låsa bakhjulet och cykeln kränger till varpå jag bli påkörd bakifrån. Innan jag hinner fatta något snurrar jag 360 grader och ligger på marken. Kliver upp och undviker att bli påkörd. Nu har jag tappat mycket på gruppen jag låg med. Försöker köra ikapp, gör per omgående en jättemiss i en kurva då jag tjongar i min biceps i hörnet på ett kravallstaket som står där. Det gör skitont och jag har initialt så ont att jag knappt kan hålla i styret. Dividerar om att bryta, men när jag kommer ut på asfalten är det inte så stökigt och jag kan hålla i cykeln igen. Kör på, jävligt nedslagen och blir ett lätt byte bakifrån. Om inte S och hennes barn hade hejjat så frenetiskt hade jag förmodligen klivit av. Gaskar mod till mig och genomför dom sista varven hyfsat okej ändå, dock i ingemansland.
Skärmavbild 2015-09-14 kl. 12.46.02
Matchen i matchen så att säga. Fajt mot Anders från klubben, egentligen ingen match eftersom jag var under isen här. Samma kurvor som jag vurpade i för övrigt.

Skärmavbild 2015-09-14 kl. 12.46.29
Full gas någon gång när jag kommit på bättre tankar eller något.

Ganska besviken igen efteråt då det kändes bra. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Bättre att det går motigt nu än i cupen intalar jag mig. Strava på allt finns såklart.

Kommentera

