Tebax från Paris, har cyklat och misslyckats med Helgmys!

Hej på er, kramade väl min egen kudde strax efter 02.00 inatt. Klockan ringde 08.30 för första deltävlingen av cross-serien Helgmys i Gropen, något jag sett framemot länge. Eftersom det regnade katter och hundar inatt och fortfarande var blött när jag vaknade så böt jag från kolfiberhjulen till alu-hjulen med lerdäck på morgonen. Efter frulle så rullade jag mot Gropen, hörde hur cykeln skallrade oroväckande. När jag kom från besiktigade jag det hela, kassetten var helt lös. Rullade hem för att åtgärda men lyckades inte få loss den (så kan det gå när man är stark och drar hårt). Nu var tiden knapp och jag insåg att min start inte skulle ske. Plockade fram Sempren och rullade ut och dokumenterade på bild och peppade alla som slet.
Skärmavbild 2015-09-19 kl. 19.00.15
Ett stort startfält för att vara första ”tävlingen” för säsongen.

Contis öppnade starkt med Enköpings-Daniel efter. Tyvärr fick Contis utgå med bakväxelstrul och Daniel kunde ta hem segern.
Skärmavbild 2015-09-19 kl. 19.00.43
Daniel ser stark ut inför CX-säsongen.

Alltid lika kul att se alla skitiga (för det var blött och crossigt idag), trötta men med ett stort leende på läpparna. Det är något unikt med cross. Oavsett om man blir sist eller först har alla gått genom samma vedermödor.

Senare på eftermiddagen kom jag och S på 53 km finrull. Lyckades nästan undvika allt regn också. Kändes lite kantigt efter vilodagarna, körde några sprätt också i hopp om att få lite bra ben imorgon på Anundsloppet. Hoppas kunna avsluta LVG-säsongen bra imorgon, har mål för hur jag vill köra loppet, resultatmål vill jag inte sätta. Men jag kan ju summera det hela mer imorgon efter loppet när jag vet hur det gick.
Skärmavbild 2015-09-19 kl. 18.59.18
Fick väl tvätta cykel idag ändå. Fast vi körde LVG.

Nu ska vi göra Kulturnatten här i stan en sväng sedan blir det soffvila inför morgondagen. Ha en bra kväll där ute!

En reaktion på ”Tebax från Paris, har cyklat och misslyckats med Helgmys!

  1. Ping: Morgonbloggen racerapporterar Helgmyset

Kommentera

