Anundsloppet – en bitter RR med reflektioner

Om vi ska ta med oss något positivt idag så var det väl ändå bra väder och skönt att tävla på hemmaplan så man kan cykla till starten, där slutar nog det positiva idag.

Annars gjorde jag precis allt jag inte hade tänkt göra. Satt längst bak. Var passiv. Flög av. Det senare var såklart väntat när man kör uselt och sitter längst bak. En tävling utspelar sig inte längst bak. Så som ni alltså förstår så flög jag av efter 1,5 varv så tävlingen blev 3 mil för mig. Visst, jag var inte 100% motiverad, det måste jag erkänna men så usel ska jag ändå inte vara.

Initialt tänkte jag såklart att jag bara ska fika-cykla fortsättningsvis på LVG och bara tävla på cross. Tur att man kan komma på andra tankar ändå, men jag måste bryta den här dåliga trenden att försöka tävla längst bak i klungan. Nu är ändå LVG-säsongen slut för i år. Nästa år är planen och målet med LVG veteran-cupen och då måste ändra på min åkning, hur det ska gå till är oklart men jag vill komma ut i vår med vässade armbågar och förnyat självförtroende. Men nu är det ändå den säsongen jag väntat och siktat på – cross-säsongen så det är bara att ösa där.

Nu ska jag iallafall kolla ikapp CrossVegas och imorgon blir det crossande på lunchen.

Barnen har iallafall kommit äntligen och då känns en usel LVG-säsong ganska ovidkommande.

En reaktion på ”Anundsloppet – en bitter RR med reflektioner

  1. Ping: LVG-säsongen 2015 – the sammanfattning | swyzak

Kommentera

