Helgmys istället för CX-cup…

God kväll på er, det är väl fullt hus i huset. Melker har 10-årskalas, grabbhäng med pizza och tv-spel. Hög ljudnivå på övervåningen men huset verkar överleva och barnen också.

Tidigare idag tog jag med mig barnen till Gropen för att köra en deltävling av Helgmys för oss som inte kunde ta oss till Göteborg och köra cup-premiären. Glädjande nog var det 12 stycken som stod på startlinjen. Jag fick en strulig start och hade hela rejset problem med att klicka i vänsterpedalen. Banan var rätt mjuk och bitvis hal vilket bidrog till mer skräp som fastnade i klossarna i springmomenten, knappast till min fördel idag. Kom nog ur sanden första gången som 8-9:a eller något, högst obra. Kunde se Tempo-Fredrik dra iväg framför, klart frustrerande att sitta två grupper bak när det händer.
Skärmavbild 2015-09-26 kl. 19.59.16
Full gas, jakt, jakt, mjölksyra och kul… Foto: Melker

Kunde dock börja plocka placeringar och kom upp i andragruppen med Cross-Gunnar och Geiger på sin MTB. Vi kunde se Tempo-Fredrik och jag tänkte där och då att vi tillsammans skulle kunna köra in honom. Hann bara tänka det så la jag mig i sanden och helt plötsligt handlade det bara om att köra in Cross-Gunnar och Geiger istället. Med 2,5 varv kvar vill jag inte stressa för mycket heller, tryckte lite kontrollerat extra och kunde plocka in dom. Bara för att få pedalstrul och bli ifrånkörd i en liten sandbacke. Jakt igen och kom ikapp Cross-Gunnar som hade lämnat lucka till Geiger. Körde förbi och tog mig ikapp Geiger med 1,5 varv kvar. Försökte rycka nå´n gång men fick ingen lucka. Kunde ändå till slut skaka av mig honom och rulla in som tvåa. Trött såklart, inte optimalt på något vis med starten jag gjorde. Men om jag ser på varvtiderna givet att varvet nu är lite längre och mer tekniskt än innan så är jag nöjd med hur jag kör. Det känns dock som det saknas lite extra pang i igångdragen, men det kommer väl.
Skärmavbild 2015-09-26 kl. 19.59.33
Kämpa, aldrig ge upp är väl vad som gäller på cyclocross… Foto: Melker

Ni kan såklart kolla allt på Strava som vanligt.

Kommentera

