Höstigt grus till jobbet!

Först kanske vi måste nämna herrarnas VM-lopp som man kunde avnjuta igår. Efter att damerna på lördagen hade bjudit upp till grym cykelunderhållning var jag tveksam till att herrarna skulle kunna matcha det. Obefogat, det blev en dramatisk underhållning som jag antar att dom flesta av er såg. Sagan, vilken cyklist och karaktär! Visst har han gjort några mindre genomtänkta saker genom åren men satan som han cyklar. Som någon skrev, världens bästa cyklist vinner VM och jag är beredd att skriva under på det.

Nu lämnar vi det och fokuserar på det viktiga, min träning hur jag ska vinna VM en dag, eller inte! Hade vevat mig ut till S igår efter Melkers fotboll så imorse fick jag starta därifrån. Det gav mig chansen att upptäcka lite nya grusvägar, alltid kul. Vacker jäkla morgon var det också trots att det var lite kyligt.
Skärmavbild 2015-09-28 kl. 09.54.40
En Ridley, en grusväg i skogen, en morgon i slutet av september. En bra kombination.

Rullade in vid jobbet med 26 km på kontot och runt timman på cykeln. Kläderna krävde en omgång i tvättmaskinen då det bitvis var lite geggigt, som vi gillar det. Ni kan såklart se Strava på det.

Planen är väl 1,5 timma grus och stig på vägen hem efter jobbet. Gött att få lite timmar i benen igen, ska försöka att spara lite på benen ändå så det finns något kvar till morgondgens intervaller.

Kommentera

