Mer varvharvande i Gropen

God kväll på er vänner. Jag ligger utslagen i soffan hos S efter ett helt okej kvällspass. När jag stämplade ut från jobbet rullade jag förbi hemma och böt till kolfiberhjulen med Chicane-däcken. Det har torkat såpass i Gropen och ser så ut att förbli och då är det vettigt att spara på lerhjulen till senare i höst.

Contis kom förbi och vi rullade ut mot Gropen. Där träffade vi Erik, Tempo-Jenny och Super-Gunnar. Ingen var jättesugen på att köra lika hårt som igår. Vi kom överens om att ta det ett varv i taget. Varv ett var lugnt. Andra varvet var fullt ställ, kändes inte lika bra som igår men ändå bra. Sedan vilade vi lite och sedan tog jag ett lite softare varv innan jag var tvungen att ta dom sista ljusa minuterna i akt för att hinna ut till Skultuna.

  
Försökte pejsa mig mot en bil med båt på släp. Höll inte så bra, med 1.8 bar i däcken är det jobbigt att köra i 40 km/h på asfalt. Men det var fint värre ute.

  
Kunde summera upp kvällen till en liten bit under 4 mil på kvällskvisten. Räknar med ett fint morgonpass imorgon, men det är då det.

Kommentera

