Melker 10 år och vevade sörja till jobbet

Skärmavbild 2015-10-01 kl. 08.26.55
Idag fyller den här fantastiska killen 10 år. Helt sjukt vad tiden går! Det har varit ett sant nöje att följa hans 10 första år i livet, fantastiskt är ett bra ord! Ser framemot många fler fantastiska stunder. Älskar dig Melker!

Nu är han tyvärr inte hos mig idag så jag får inte personligen inte fira honom på den stora dagen och jag tänker inte avslöja här vad han kommer att få. Det kan ju faktiskt finns en risk att skulle kunna läsa detta.

För egen del då? Jodå, sov hos S inatt så jag fick ju möjligheten att cykla lite andra vägar till jobbet än den vanliga crosspendligen. Fast egentligen blev det hela en repris på måndagens repa till jobbet. Tog den där nya grus/skogsvägen från Skultuna till Julpavägen, sedan lite asfalt på Julpavägen innan det blev grus/häststig. Häststigen på gärdet är riktigt sörjig i slutet och det är väl alltid trevligt. Inte alltid det mest greppvänliga med Chicane-däck dock. Sedan tog jag mig an det lilla grusstigsrallyt vid Svartån ned till kolonilotterna vid Billsta.
IMG_0692

Vet inte hur många gånger jag siktat på KOM:et på Strava där. I måndags hade jag med lätthet tagit det om jag inte mött en tant med en lösgående hund. Lika övertygad var jag idag om att jag hade tagit det, men lär ha slutat veva på alldeles för tidigt. Det får nog stå sig några veckor till. Landade på jobbet med just under 26 km på tripmätaren, Strava på det.
IMG_0693

Ikväll blir det bara kort genom skogen hem så får benen hämta sig lite kanske. Det vankas ju dubbla Helgmys i helgen och banarbete på Groopencross.

Kommentera

