Helgmys och en lååång dag!

God kväll på er. Satan som jag är trött nu ska ni veta. Vi har jobbat fem timmar med banan för cuptävlingen Groopencross och det börjar arta sig. Några verktyg fick sätta livet till under dagens arbete men det är det värt om banan blir bra. Vill bara ta tillfället i akt att tacka alla som dök upp och jobbade som djur. Inga sura miner, bara glada crossare, kul att se.

Innan vi gjorde det så körde vi en del”tävling” av Helgmys också. 15 personer på startlinjen, kul att se. Solsken och i stort sett torr bana. Fick en bra start och var efter på Eriks hjul i starten. I den lilla knixen i slutet på startrakan så gled unge Nerén och Geiger med sin MTB förbi. Ingen stress där, satt kvar på unge Neréns hjul. Tyvärr körde Birjer och Enköpings-Daniel fel i början då någon flanerande farbor beslutat sig för att peta bort en kon. Daniel kunde dock kämpa sig upp till täten igen i början på varv två. Här kroknade Erik och unge Nerén något och det blev jag, Geiger och Daniel. Till sist fick jag och Daniel lucka och kunde under ett varv hjälpas åt att skapa lucka bakåt. På näst sista varvet pressade jag lite och fick lucka till Daniel som jag kunde förvalta väl in i mål. Sista varvet lite på säkerhet i mål där jag kunde spela på mitt försprång. Kunde unna mig att strula med pedalerna i springbacken också, tror till och med att jag la mig. Åkningen kändes igen tekniskt riktigt bra för att vara jag och det var aldrig en kris fysiskt. Hade mer i benen att åka med om det hade krävts som det kändes. En helbra känsla. Vet inte när jag var först på ett Helgmys senast? Får nog gå två år tillbaka i tiden. Nu är det bara träning, men det är ju en god känsla att bygga på.
Skärmavbild 2015-10-03 kl. 19.42.44
Fullt ös som sig bör på Helgmys. Foto: Melker.

Tyvärr lyckades jag med bedriften att inte starta min Garmin så jag har inge data att ge er idag. Egentligen borde man väl köra om hela allt när det blir så. Tur att jag ändå har chansen att köra igen imorgon. Då är det nytt Helgmys, nya chanser att bli trött och mera jobb med banan, det blir fint värre det. Nu ska jag landa i godisskålen tror jag minsann. Eller somna i soffan.

Kommentera

