Helgmys igen och mera banarbete

Huvva folks, ikväll är jag trött igen. Jättetrött. På riktigt. Dessutom har jag nyss fått stryk av Melker två matcher på FIFA 16. Han landade hos mig och slet upp sina presenter, ett PS3 med tillhörande FIFA 16. Vi var såklart tvungna att prova, han dominerade såklart. Det är för mycket knappar på moderna tv-spel, jag måste tänka vilken knapp jag trycker på. Svårt värre som ni kan förstå. Jag kunde för allt i världen inte förstå hur mina föräldrar kunde tycka att det var svårt att spela C64-spel när jag var liten, nu förstår jag hur dom kände.

Annars då? Jodå, vi har väl lagt ned 4-5 timmar på banarbete inför Groopencross igen, folk har slitit i helgen alltså. Men det har blivit riktigt bra, banan har fått en del förändringar, men nu har vi kommit fram till den bansträckningen som det kommer bli på söndag. Inga stora saker egentligen, grunden är densamma, men vissa saker har flyttats och ändrats. En stygg ”off camber” kurva är adderad, den kommer bli intressant under dagen när den blir uppkörd. Återigen ett riktigt bamsetack till alla som har jobbat som djur i helgen.

Innan vi jobbade så körde vi en deltävling av Helgmys på den nya bansträckningen. Jag hade vissa aningar om att jag skulle kunna vara seg efter gårdagen. Det var obefogat, kom med bra i starten efter Contis, Elias och Enköpings-Daniel. In i springbacken på varv ett så hade Contis och Elias lucka till mig och Daniel. Insåg att fighten skulle bli om tredjeplatsen med Daniel. Jag sjabblade lite vid löphindren, dom nya som Cross-Gunnar byggt. Fina ena på 40 cm, inget för min artrosstela kropp egentligen, jobbigt att snärtigt hoppa över dessa. Nåväl, sjabblade och Daniel fick ett gäng meter på mig.
Skärmavbild 2015-10-04 kl. 20.01.18
Gubb och artrosstelt och helt osnärtigt över löphindren. Foto: Per Wolde

Satsade allt på ett bräde och körde stenhårt in mot och på startgärdet och närmade mig Daniel. Tyvärr sjabblade jag i sanden där och la mig och det tog en stund att feppla mig loss från cykeln. Då kändes det rätt uppgivet eftersom jag säkert tappat 30 sekunder. För långt upp till Daniel och för långt och tråkigt att invänta dom bakom. Det blev 1,5 varv lite halvhjärtat innan jag till sist tog mig i kragen och smällde på sista varvet. Det blev såklart en bra genomkörare igen. Och jag blev till sist 4:a och ligger nu tvåa i sammandraget efter Daniel. Contis kunde såklart och som väntat vinna idag. Ni kan ju se Strava på det hela såklart som vanligt.
Skärmavbild 2015-10-04 kl. 20.01.51
Contis hoppar ungdomligt och spänstigt över löphindren. Foto: Per Wolde

Nu ska jag snart lägga 10-åringen och sedan ska jag kolla rejset från Gieten innan det blir sovtajm för mig också. Det har varit en slitsamt helg. Men väldigt rolig.

Kommentera

