”Du behöver en ny höft!”

Hej gott folk. Jag är en smula spak efter helgen det ska villigt erkännas. Att köra två urblåsningar med crossande i racetempo räcker i sig för att göra mig mör. Att sedan jobbat totalt 10 timmar fysiskt med banan också adderar en del trötthet. Men jag är glad, det blev bra. Skitbra.

Idag tog jag mig i kragen och gick till stadens bästa sjukgymnast Pentti för lite service och åsikter om kroppen. Detta sedan bästa S sagt att jag på grund av artrosen går lite annorlunda. Pentti hade med sig en assistent och han kunde stoltsera med att visa upp Sveriges stelaste höftparti. ”Du behöver en ny höft” var dom bägge eniga om. Inga konstigheter egentligen. Det vet jag ju att jag kommer behöva tids nog. Men tanken att ta tag i det snart nog och få ett operationsalternativ där jag kan träna minst lika bra om inte bättre än förr har växt sig allt starkare. Det vore skönt att bli rörligare, få mer kraft i vänster ben och framförallt ha mindre värk. Nu var det inte fullt så lätt att få tag i min ortopedläkare igen, men jag försöker, så kan man diskutera alternativ.

Bollen är i rullning, tills dess kör vi på som vanligt!

Idag ska jag ta med Melker och kolla bandyprylar och handla mat. Kanske blir det lite lätt träning senare ikväll, kanske inte…
Skärmavbild 2014-11-02 kl. 20.54.30

En reaktion på ””Du behöver en ny höft!”

Kommentera

