Tisdagscrossat och lite dravvel bara

God kväll, satans vilka dagar jag haft på jobbet. Idag kände jag mig som en urkramad trasa när vi var klara med veckans första produktion. Samtidigt är det såklart kul när det blir svinhögt tryck och man måste vara på tå hela tiden. Samtidigt vet jag att det är ett arbetssätt som bara håller en begränsad period sedan blir det för mycket. Aja, nog om det, det var asmycket, det var kul, jag blev trött, punkt.

Det är då det är skönt att rulla ur en timma eller så efter jobbet. Men det känns ganska direkt i den fysiska prestationen på cykeln om arbetsdagen varit tuff. Jag kände mig knappast fräsch nu på eftermiddagen/kvällen, därför var det ju rätt skönt att det inte vankades nå´n benslakt utan bara veva runt benen lite. Rullade min vanliga crossrunda jag tar på hösten t/r jobbet. Skarvade på ner till Gropen och körde lite godbitar från banan. Efter att jag stod bredvid och såg hur elitgubbsen tog sig an vissa partier så insåg jag att det fanns att jobba på. Körde lite på sandpartiet vid målområdet och baske mig om det inte gick bättre till sist.
Skärmavbild 2015-10-13 kl. 19.27.30
Filade lite i det här partiet idag…

Snurrade ihop nästan 29 km på kvällen innan det blev mörkt. Ni kan såklart se Strava på det.

Kom till en insikt när jag hade en fb-konversation med den gode Quintana idag. Han gjorde ett förtjänstfullt jobb vid starten på Groopencross och han menade på att cyclocross nog passade mig väldigt bra. Jag är beredd att hålla med, det tar fram allt det jag var bra på när jag sprang och det eliminerar nästan alla mina tillkortakommanden som LVG-cyklist. Man mot man där alla sliter lika ont i stort sett passar mig himla bra. Givetvis var det väl något jag innerst inne visste men det är bra att bli påmind ibland. Därmed inte sagt att jag kommer lägga ner det där med LVG-tävlandet, vill gärna jobba bort mina brister och förhoppningsvis göra en bra LVG-säsong i veterancupen under 2016. Att tänka något annat vore tråkigt. Att inte ha några mål med LVG-cyklingen skulle vara tråkigt. OCH det är kul att tävla så är det bara. Om jag ändå har kunnat fila på mitt crossande från den ynkliga stackarn som rullade in i Slottsskogen 2013 och trodde han skulle dö på banan till där jag är idag så borde jag kunna ändra mitt LVG-åkande också.

Det var väl dagens dravvel. Men nu är det 110% fokus på cross-säsongen och närmast på SM. Det brukar alltid vara fina tävlingar i Stockholm och jag ser framemot det… mycket!

Kommentera

