Söndags-recap

God kväll på er. Jo, jag lever minsann, så känns det iallafall. Det har varit rätt bra schema i helgen därav inget bloggande. Vi börjar var väl där vi slutade: i fredags eftermiddag. Kunde stämpla ut och lapa sol på Ridleyn. Dessvärre låg det nå´n gränsfalls semi-ebola i vassen så jag var inte jätterapp. Men det blev fint grusvägsrull, blandat med stigrally. Just över 4 mil stod tripmätaren på när jag kom hem. Det var länge sedan jag cyklade så ”långt” nu.
Skärmavbild 2015-10-18 kl. 19.34.29
Det var en himla fin eftermiddag i fredag…

Lördagen startade bright and early med Folkes bandyträning. Ebolan kändes somo bortblåst och jag kunde njuta av dom första skären på dom nya bandyrören. Ovant till en början men sedan riktigt grymt, nu vill man ju åka mer. Följde upp med en kanonfin eftermiddag med Folke och S på Björnön, livskvalitet helt enkelt. Sedan landade den äldsta sonen efter fotbollscup och vi kunde wattsäkra med tacos och massa godis.

Imorse var det så uppstigning med tuppen. 05.40 för att ta oss till Hufvudstaden där Melker skulle spela kvartsfinal i Oktoberbollen på Stora Mossens IP. Grabbarna spelade grymt och totalägde matchen men misslyckades med att näta och fick ett skitmål i baken istället, så det var bara att åka hem igen. Kunde plocka lite hemma och kolla CX från Valkenburg från soffan och bjuda barnen på scones. Sedan var det tänkt att jag skulle ställa skåp på trainern. Kände mig uselt svag, utfallet blev inte så jag tänkt mig körde till sist en fem-minutare, en tvåa och 5 st trettiosekundare. Dom två första intervallerna får jag underkänt på, watten är under all kritik. Trettiosekundarna räddade iallafall kalaset lite granna, blev ju trött iallafall.

Har ett preliminärt upplägg upp till SM i huvudet iallafall. Hoppas få till det, det är en hel del saker i veckan utöver jobb och träning som ska hanteras.

Kommentera

